Gå til innholdet
Ditt hagesenter -
Er ditt hagesenter
?
Ja Nei? Velg annet hagesenter

Søk på steder eller postnummer:

eller
Vil du velge som hagesenter ditt?
Ja Nei? Velg annet hagesenter

Personvernerklæring 

Innledning 

Vi arbeider for å ivareta ditt personvern når du blir medlem i vår kundeklubb eller for øvrig benytter deg av våre tjenester. Hagelandgruppen AS (Org.nr. 913 589 475) er behandlingsansvarlig for personopplysningene du oppgir, og vi lagrer og behandler personopplysningene i henhold til personopplysningsloven med forskrifter. En personopplysning er en opplysning eller vurdering som direkte eller indirekte kan knyttes til deg som enkeltperson. 

Grunnlag for behandlingen 

Vår behandling av dine personopplysninger er basert på at du melder deg inn i kundeklubben og at du samtykker til at vi behandler dine opplysninger for de formål som du har samtykket til. 

Personvernerklæringen vår beskriver hvordan vi behandler personopplysningene dine og hvilke rettigheter du har. Innholdet i erklæringen kan bli endret, og endringer vil bli publisert på vår nettside eller i vår applikasjon. Vi vil varsle deg på e-post eller SMS i tilfelle vesentlige endringer. 

Du kan når som helst melde deg ut av kundeklubben og trekke tilbake ditt samtykke helt eller delvis. 

Boostcom AS forestår den tekniske delen av databehandlingen. Boostcom AS er en av våre samarbeidspartnere og databehandlere. Boostcom AS har utnevnt et personvernombud, som kan kontaktes på privacy@boostcom.no. Boostcom AS benytter underleverandører til lagring av data og underliggende tekniske løsninger for utsending av SMS/e-post. 

Databehandler skal etter avtale med oss behandle personopplysningene dine på den måten vi bestemmer. Vi pålegger databehandleren å sørge for en forsvarlig informasjonssikkerhet, herunder at persondata ikke kan overdras til andre. 

Hvilke personopplysninger innhentes? 

Vi innhenter personopplysninger i forbindelse med ditt medlemskap i vår kundeklubb og våre øvrige tjenester. Dette kan være: 

  • mobilnummer
  • navn
  • fødselsdato
  • kjønn
  • bostedsadresse
  • e-postadresse
  • barns alder og antall
  • interesser og eventuelle andre opplysninger som du oppgir til oss, eller som vi får tilgang til via abonnement på nyhetsbrev/SMS. 

Vi gjør oppmerksom på at vi kan benytte auto-oppslag mot katalogtjenester for å gjøre registreringen enklere for deg. Du er selv ansvarlig for å rette opp eventuelle feil som er lagret på ditt mobilnummer. 

I tillegg behandler vi atferdsdata som bruk av kuponger og annen statistikk basert på bruk av vår app og øvrige tjenester. Hvis kundeklubben inneholder et bonusprogram registrerer vi lojalitetsprogramhistorie (opptjente poeng), og hvis bonusprogrammet er basert på kjøp lagrer vi også din transaksjonshistorikk. 

Når du benytter våre digitale løsninger som som apper, web og kupongløsninger, registreres din IP-adresse (som er en identifikasjon på din maskin), samt informasjon om din nettleser, operativsystem, omtrentlig lokasjon, samt hvilken nettside du kom fra. Vi logger bruk av våre ulike digitale løsninger. 

Vi innhenter kun personopplysninger som vi anser som nødvendige for å oppfylle formålet med behandlingen og tilstreber at personopplysningene er korrekte og oppdaterte. 

Hva brukes personopplysningene til? 

Formålet med å behandle de personopplysninger vi registrerer om deg er i første rekke å sikre nødvendig grunnlag for å beregne medlemsbonus- eller rabatter gjennom medlemsprogrammet. 

Ut over dette registreres og brukes opplysningene om deg fordi vi ønsker å gi deg fullgod medlemsservice, det vil si at vi kan tilpasse medlemskapet og de henvendelser vi gjør til deg og dine preferanser. Blant annet kan vi tilpasse medlemstilbud, medlemsinformasjon, nettsider, apper, digital kommunikasjon og de øvrige tjenester og fordeler som tilbys våre medlemmer. Tilpasning gjøres ved hjelp av analyse og lagring av opplysninger du selv har oppgitt til oss i kombinasjon med f.eks. tidligere bruk av medlemstilbud. Dette sees i sammenheng med våre segmenteringsmodeller slik at vi kan gruppere deg inn under en personprofil når vi sender ut kampanjetilbud. Hvis du ikke samtykker til at vi benytter dine data til å tilpasse tilbud vil du kun motta generelle kampanjetilbud. 

Dine personopplysninger og den innsamlede informasjonen vil bli benyttet for å tilpasse og sende deg kampanjetilbud via e-post og/eller mobil noen ganger i måneden, avhengig av hvilke kommunikasjonskanaler du har takket ja til. 

For å finne tilbud som er relevante for deg som medlem kan vi i enkelte tilfeller også innhente og benytte for eksempel analysedata om du samtykker til det. Vi kan også innhente systematiserte personopplysninger fra våre samarbeidspartnere, som for eksempel Bisnode, TNS Gallup og Boostcom. 

Du kan når som helst melde deg ut av kundeklubben og trekke tilbake samtykket du har gitt til å motta markedsføring og kampanjetilbud. Send «HAGELAND STOPP» til 2242 for å melde deg ut.

Hvor lenge lagres personopplysningene dine? 

Dine opplysninger lagres bare så lenge det kreves for å utføre våre tjenester, eller så lenge som det foreskrives i loven. Så lenge ditt medlemskap består vil registrerte opplysninger ikke bli slettet. Ved utmelding vil dine personopplysninger slettes. 

Anonymiserte opplysninger (som ikke kan knyttes til deg som individ, og som dermed ikke lenger er personopplysninger) kan bli beholdt for statistiske formål. 

Hvilke rettigheter har du? 

Som medlem i vår kundeklubb har du flere rettigheter i henhold til personopplysningsloven: 

  • Rett til innsyn - du har rett til å få vite hvilke personopplysninger vi har registrert om deg
  • Rett til korrigering - du har rett til å få feil, ufullstendige eller irrelevante opplysninger om deg korrigert uten opphold
  • Rett til sletting - du har rett til å kreve at vi sletter personopplysninger vi har lagret om deg uten opphold
  • Rett til begrensning av behandling - du har rett til å kreve at vi stopper behandling av personopplysningene dine
  • Rett til dataportabilitet - du har rett til å få utlevert personopplysningene du har gitt til oss i et format som kan overføres til en annen tjenesteleverandør
  • Rett til å trekke tilbake samtykket - du kan når som helst trekke tilbake samtykket helt eller delvis til at vi behandler dine opplysninger og bruker dem til markedsføringsformål
  • Rett til å klage - du har rett til å klage på vår behandling av personopplysninger til tilsynsmyndighetene. I Norge er dette Datatilsynet, og kontaktinformasjon finnes på deres hjemmesider
  • Rett til informasjon ved brudd på personopplysningssikkerheten - hvis et brudd på personopplysningssikkerheten medfører høy risiko for dine rettigheter og friheter vil vi varsle deg. 

For å utøve dine rettigheter kan du ta kontakt med oss på følgende adresser: 

Nina Hansen
nina@hageland.no 

For informasjon og spørsmål knyttet til kundeklubben kan du sende en mail til kundeklubb@boostcom.no 

Om informasjonskapsler (cookies) 

Hva er informasjonskapsler? 

Cookies er små tekstfiler som lagres på din datamaskin. Disse fungerer som ditt ID-kort og kan ikke utføre programkode eller overføre virus. Informasjonskapslene er bare dine, og kan bare leses av datatjeneren som ga dem til deg. 

Cookies brukes til å samle informasjon for å optimalisere reklamer og tilbud. Informasjon som vi får fra cookies lagres ikke sammen med dine private opplysninger eller ordrehistorikk. De benyttes utelukkende til å vise deg målrettet reklamer og/eller tilbud som er tilpasset ditt behov ved å bruke click stream analyser (f.eks. vises en reklame for parkett dersom du nettopp har sett på parkett). Vårt mål er å gi deg en opplevelse hvor visningene er tilpasset din smak og dine preferanser. 

Digital annonsering 

På våre sider vil du bli bedt om å samtykke til bruk av cookies. Dersom du samtykker, vil vi bruke cookies ved din bruk av våre digitale løsninger. Listen over informasjonskapsler som brukes på våre digitale løsninger finner du på våre sider når du samtykker til bruk av cookies. 

Tredjeparter 

Vi vil kunne benytte tredjeparter til å bistå oss med håndtering av informasjon generert fra bruk av cookies, herunder til markedsføring. Et eksempel på en slik tredjepart er AdForm. Våre digitale løsninger kan inneholde reklame fra, innhold fra, eller linker til tredjepart. 

Vi vil også kunne benytte tredjeparter til å analysere bruken av vår kundeklubb-app. Gjennom slik analyse kan vi se på handlinger som blir gjort i appen, for eksempel antall som har sett på spesifikke faner, om det er mange nye eller eksisterende brukere, frekvensen av brukere osv. Denne dataen bruker vi for å optimalisere tilbud og brukervennlighet av appen, samt å gjøre analyser av hvilke type aktiviteter som genererer bruk av appen. 

Lenker 

Vår nettside og våre andre digitale tjenester kan inneholde linker til andre nettsider som ikke er under vår kontroll. Vi kan ikke ta ansvar for personvernet eller innholdet på disse nettsidene, men vi tilbyr linkene for å gjøre det lettere for våre besøkende å finne mer informasjon på bestemte områder. 

Lukk
Følg oss på facebook Følg oss på instagram

Bli medlem i HAGELAND-KLUBBEN

Dine fordeler:

Register deg her

Bli medlem i Hageland-klubben

Bli medlem